Bescherming persoonsgegevens
Handvest betreffende de bescherming van persoonsgegevens
SARENZA behoort tot Monoprix Online, een dochteronderneming van de Monoprix-groep.Bij SARENZA gaan we zorgvuldig om met uw gegevens!
Deze handvest biedt in één document duidelijke en eenvoudige informatie over de gegevensverwerking die door SARENZA wordt uitgevoerd, zodat u in alle rust uw aankopen kunt doen. Dankzij deze handvest zult u makkelijk kunnen begrijpen welke persoonlijke gegevens we verzamelen en hoe we deze gebruiken om u dagelijks nieuwe diensten aan te bieden, met respect voor uw rechten.
Welk aankoop- of contactkanaal u ook gebruikt, SARENZA verbindt zich ertoe, in overeenstemming met de geldende wetgeving, uw privacy te beschermen door te zorgen voor de bescherming, de vertrouwelijkheid, de niet-wijziging, de beschikbaarheid en de veiligheid van de persoonsgegevens die u ons toevertrouwt.
De Grondbeginselen
SARENZA verbindt zich aan de essentiële principes voor de eerbiediging van grondrechten:- Transparantie: we leveren u alle nuttige informatie over de verwerking van uw gegevens, in het bijzonder het doel en de ontvangers;
- Legitimiteit en relevantie: we verzamelen en verwerken alleen de gegevens die nodig zijn voor de aangegeven doeleinden;
- Vertrouwelijkheid en integriteit: we nemen alle redelijke technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen openbaarmaking, verlies, wijziging of toegang door een onbevoegde derde partij;
- Bewaring: we bewaren uw persoonsgegevens alleen voor de tijd die nodig is voor de doeleinden van de behandeling of de opgegeven dienst;
- Respect voor uw rechten: wij bieden u de mogelijkheid om toegang te krijgen tot uw gegevens, deze te wijzigen en u te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens, hetzij rechtstreeks via uw persoonlijke account, hetzij via de klantenservice of onze Functionaris voor Gegevensbescherming.
- Verbintenis van onze partners: de operaties waarvoor we gespecialiseerde partners gebruiken, zijn het onderwerp van een contract om de bescherming van uw gegevens en de eerbiediging van uw rechten te waarborgen.
Hoe gebruiken we uw gegevens?
Afhankelijk van uw aankopen en uw interacties met ons, zijn de meest voorkomende verwerkingen:- Beheer van bestellingen en leveringen
- Klantrelatiebeheer:
- Beheer van de werking van uw online Sarenza.com account en de Sarenza-app
- Beheer van tevredenheidsonderzoeken
- Promotiebeheer van SARENZA-producten en -diensten
- Promotiebeheer van producten en diensten van SARENZA-partners
- Beheer van het klantprofiel
- Beheer van externe relaties (Twitter, Facebook, ...)
- Beheer van spellen-wedstrijden
- Fraudebestrijding Beheer
- Beheer van verzoeken tot toegang, rectificatie, verzet
We behandelen uw persoonlijke gegevens op een transparante en veilige manier.
Uw gegevens worden verwerkt in de Europese Unie, op een paar uitzonderingen na. In het geval dat Sarenza een serviceprovider gebruikt die buiten de Europese Unie is gevestigd, worden er regels opgesteld die de bescherming en veiligheid van uw gegevens garanderen.
Uw persoonlijke gegevens worden verzameld voor de hieronder beschreven doeleinden.
Als u een klantaccount heeft, kunt u uw keuzes te allen tijde wijzigen door naar uwklantgedeelte te gaan..
Uw gegevens worden verwerkt in de Europese Unie, op een paar uitzonderingen na. In het geval dat Sarenza een serviceprovider gebruikt die buiten de Europese Unie is gevestigd, worden er regels opgesteld die de bescherming en veiligheid van uw gegevens garanderen.
Uw persoonlijke gegevens worden verzameld voor de hieronder beschreven doeleinden.
Als u een klantaccount heeft, kunt u uw keuzes te allen tijde wijzigen door naar uwklantgedeelte te gaan..
Beheer van betalingen, bestellingen en leveringen
Doel | Uw bestellingen opnemen, betalingen veilig beheren en efficiënt bezorgen |
---|---|
Bestemming | Verkoop en technisch beheer, Klantenservice, beveiligde betalingsdienstaanbieder, host van onze Website voor verkopers, bezorg platforms en bezorgbedrijven, IT-dienstverleners |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Betalingsgegevens (bankkaartgegevens worden gecodeerd vanaf het moment van de transactie en uitsluitend veilig bewaard door de erkende betalingsprovider), navigatiegegevens (afhankelijk van de cookies die u heeft geaccepteerd), identiteit, klantnummer, contactgegevens, winkelmandjes en aankoopgeschiedenis (5 jaar vanaf aankoop) en aflever certificaat of rapport (maximaal 1 jaar bewaard) |
Juridische Grondslag | Noodzakelijk voor het sluiten en uitvoeren van het contract |
Klantrelatiebeheer
Doel | Uw vragen en klachten beheren door te communiceren met alle middelen die ons ter beschikking staan |
---|---|
Bestemming | Klantenservice, Financieel beheer, Informatiesystemen, Logistiek en Verkoop, serviceprovider voor klantrelatiebeheer Sarenza, host van software voor klantrelatiebeheer |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteit, klantnummer, contactgegevens, verslag van communicatie en klachten (3 jaar vanaf het afsluiten van het dossier), willekeurige en voorbeeldopname van telefoongesprekken (maximaal 6 maanden), bestelhistorie en eventuele onbetaalde facturen ( 5 jaar vanaf de bestelling) |
Juridische Grondslag | Noodzakelijk voor de uitvoering van contracten en legitiem belang (klantrelatie kwaliteitsbeheer) |
Beheer van de werking van uw Sarenza.fr online account en de Sarenza-applicatie
Doel | Het mogelijk maken voor u om uw persoonlijke ruimte te raadplegen en te beheren, om te zorgen voor een goede technische werking van de website en om uw navigatie en uw bestellingen te vergemakkelijken |
---|---|
Bestemming | Geautoriseerde beheerders van de IT-afdeling en de afdeling klantbeleving, technische hosting, telemetrie en IT-onderhoudsproviders |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteit en klantaccountnummer, contactgegevens, bestel- en retourhistorie, Bankgegevens indien u deze heeft meegedeeld (5 jaar vanaf het laatste contact), technische verbindingsgegevens en IP-adres (13 maanden), gegevens van cookies die een goede werking mogelijk maken (afhankelijk van de duur die wordt toegepast door de respectievelijke uitgevers van de cookies). |
Juridische Grondslag | Uitvoering van het lidmaatschapscontract en Toestemming |
Beheer van tevredenheidsonderzoeken
Doel | De klanttevredenheid na levering evalueren, met het oog op het kwaliteitsverbetering van de producten en diensten van Sarenza |
---|---|
Bestemming | Marketingafdeling, klantenservice, hostingprovider voor beheersoftware, bezorgbedrijven, leverancier van tevredenheidsonderzoeken |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteit, contactgegevens, aankoopgeschiedenis, typologie, evaluatie van de dienst, uw opmerkingen, marketingsegmentatie (2 jaar) |
Juridische Grondslag | Legitiem belang, behoud en verbetering van de kwaliteit van Sarenza-diensten na een bestelling |
Promotiebeheer van SARENZA-producten en -diensten
Doel | U laten profiteren van promoties, speciale aanbiedingen, kortingen en Sarenza-diensten, ook in het kader van het Sarenza loyaliteitsprogramma. Advertentiecampagnes kunnen worden uitgevoerd via e-mail, sms, telefoon, post, "push" meldingen of door banners op internet weer te geven, ook op andere websites, afhankelijk van de cookies die u heeft geaccepteerd. |
---|---|
Bestemming | Verkoopteams, marketing, data, klantenservice, internetreclame-netwerk, marketing- en targeting-serviceproviders, cookie-editors, technische serviceproviders voor het verzenden van e-mails, sms, meldingen en brieven |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteitsgegevens, klantnummer, contactgegevens (5 jaar vanaf het laatste contact), navigatiegegevens (als u advertentiecookies heeft geaccepteerd - configureerbare keuze vanuit uw klantaccount), evenals uw profielgegevens als u de personalisatie van de aanbiedingen niet heeft geweigerd (5 jaar bewaring) |
Juridische Grondslag | Legitiem belang of toestemming |
Promotiebeheer van de producten en diensten van onze partners
Doel | U laten profiteren van aanbiedingen en diensten die worden aangeboden door Sarenza-partners. Advertentiecampagnes kunnen worden uitgevoerd per e-mail, sms, telefoon, post of door banners op internet weer te geven, ook op andere websites, afhankelijk van de cookies die u heeft geaccepteerd. |
---|---|
Bestemming | Voor onze belangrijkste partners kunt u terecht bij: Eulerian, 3W RelevanC, Criteo, Capital Data, Google. |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteitsgegevens, klantnummer, contactgegevens, navigatiegegevens (als u advertentiecookies heeft geaccepteerd - configureerbare keuze uit uw klantaccount), evenals uw profielgegevens als u de personalisatie van aanbiedingen niet heeft geweigerd. Deze gegevens worden door onze partners bewaard in overeenstemming met hun interne beleid. |
Juridische Grondslag | Legitiem belang of toestemming |
Personalisatiebeheer van aanbiedingen en marketinganalyses
Doel | Marketing analyses, statistieken en kijkersmetingen uitvoeren en het nieuws en de aanbiedingen die u van Sarenza en/of haar partners ontvangt personaliseren op basis van uw keuzes.. |
---|---|
Bestemming | Sarenza-verkoop-, marketing- en datateams, leveranciers van marketinganalyses, advertentiebeheer en advertentiepartners. Voor onze belangrijkste partners kunt u terecht bij Eulerian, 3W RelevanC, Criteo, Capital Data, Google. |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Afhankelijk van uw keuzes kan het volgende worden verwerkt: identiteitsgegevens, klantnummer, contactgegevens, aankoopgeschiedenis, klantprofiel, score, navigatiegegevens (indien u advertentiecookies heeft geaccepteerd - configureerbare keuze van uw klantaccount). Deze gegevens kunnen worden verrijkt door onze partners. Deze gegevens worden door Sarenza en haar onderaannemers bewaard tot maximaal 5 jaar vanaf het laatste contact (en 5 jaar vanaf de bestelling voor de aankoopgeschiedenis). Wanneer het profiel wordt opgesteld door onze advertentie partners, wordt het bewaard in overeenstemming met hun interne beleid. |
Juridische Grondslag | Legitiem belang en toestemming |
Beheer van spellen-wedstrijden
Doel | U laten deelnemen aan een spel om prijzen te winnen |
---|---|
Bestemming | Merk service, klantenservice, hosts van beheersoftware, aanbieders van spel organisaties indien van toepassing, en sociale netwerken die worden gebruikt voor wedstrijden (Twitter, Facebook, Instagram, enz.) |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteit, klantnummer, contactgegevens, één jaar bewaard vanaf de loting of de aanwijzing van de winnaar(s) (1 jaar vanaf de prijsuitreiking(en)) |
Juridische Grondslag | Instemming |
Beheer van community chat en sociale netwerken
Doel | Het imago van Sarenza bij het grote publiek via de website en sociale netwerken behouden en ontwikkelen; een gemeenschap van vrijwillige ambassadeurs op de chat rekruteren en behouden |
---|---|
Bestemming | Klantenservice van Sarenza, host van beheersoftware, sociale netwerken (Facebook, Twitter, enz.), Uitgever van chat software |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Pseudoniem en/of volledige identiteit, foto van de schoenen en, indien van toepassing, van de klant, contactgegevens, discussies en opmerkingen op sociale netwerken, professionele situatie indien van toepassing voor de ambassadeurs van het merk (3 jaar vanaf de afsluiting van het dossier in geval van een vraag of klacht) |
Juridische Grondslag | Legitiem belang dat bestaat uit het onderhouden en verbeteren van de klantrelatie en het stimuleren van een community van promotors van het merk en zijn producten |
Fraudebestrijdingsbeheer
Doel | Fraude bestrijden tijdens bestellingen, leveringen en retourzendingen van producten. Aan elke transactie wordt een risiconiveau (score) toegekend door de kenmerken van de huidige transactie te vergelijken met de kenmerken van eerdere transacties die hebben geleid tot bewezen fraude. Deze geautomatiseerde controles kunnen leiden tot weigering van de betaalmethode, maar alleen na systematische verificatie door een medewerker van Sarenza. |
---|---|
Bestemming | Afdeling fraudebestrijding, Juridische afdeling, IT-afdeling, onderaannemers gespecialiseerd in fraudebestrijding |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Identiteit, klantnummer, contactgegevens, gegevens onbetaalde rekeningen, notulen en documenten uit het dossier bij diefstal van identiteit of betaalmiddel, correspondentie, aansluitgegevens, aankoopgeschiedenis, risicoscore van de transactie, niet-identificerende lijst met kenmerken van bewezen fraude (maximaal 2 jaar vanaf de bestelling), kopie identiteitsbewijs of bewijs van adres in geval van ernstige twijfel over de rechtmatigheid van de betaling (24 uur) |
Juridische Grondslag | Legitiem belang bij het voorkomen van fraude |
Beheer van verzoeken om het recht op toegang, rectificatie, oppositie, verwijdering, beperking, overdraagbaarheid
Doel | U de mogelijkheid geven om uw rechten over uw persoonlijke gegevens uit te oefenen |
---|---|
Bestemming | Sarenza klantenservice, dienstverlener voor klantrelatiebeheer, functionaris voor gegevensbescherming van Sarenza, juridische afdeling, boekhoudafdeling, afdeling fraudebestrijding |
Verwerkte gegevens en bewaartermijnen | Inhoud van onze correspondentie, identiteit, contactgegevens, klantnummer of identiteitsbewijs (in uitzonderlijke gevallen als we geen andere manier hebben om u te identificeren), kopie van de gevraagde gegevens (1 jaar) |
Juridische Grondslag | Wettelijke verplichting |
Wettelijke of regelgevende vereiste
Mogelijk zijn we verplicht om uw persoonsgegevens vrij te geven in geval van legitieme verzoeken van overheidsinstanties, met name om te voldoen aan vereisten voor de nationale veiligheid, fraudebestrijding of andere wettelijke vereisten.
Mogelijk zijn we verplicht om uw persoonsgegevens vrij te geven in geval van legitieme verzoeken van overheidsinstanties, met name om te voldoen aan vereisten voor de nationale veiligheid, fraudebestrijding of andere wettelijke vereisten.
Cookiebeheer
Klik hierom uw cookies op de site Sarenza.com te configureren.Raadpleeg de speciale pagina van de website van de Nationale Commissie voor Informatietechnologie en Vrijheden om uw cookies rechtstreeks in uw browser in te stellen: deze vindt u hier.
Plug-ins voor sociale media
De website maakt gebruik van plug-ins voor sociale media zoals Facebook, Twitter ('Sociale Netwerken'). Wanneer de gebruiker bijvoorbeeld is verbonden met Facebook tijdens het surfen op de website, kan Facebook zijn bezoek rechtstreeks koppelen aan zijn Facebook-gebruikersaccount, zelfs als de gebruiker de knop Delen niet heeft gebruikt. Indien de gebruiker interactie heeft middels plug-ins, bijvoorbeeld door op de knop 'Vind ik leuk' te klikken of een opmerking achter te laten, wordt de bijbehorende informatie verzonden en opgeslagen op een Facebook-server. Ze worden geplaatst op het Facebook-account van de gebruiker.Sarenza beheert de door Sociale Netwerken verzamelde gegevens niet via de knoppen. De gebruiker dient kennis te nemen van het beleid voor de bescherming van persoonsgegevens dat is gepubliceerd door de betrokken sociale netwerken om te weten hoe de gegevens die zijn verzameld door de sociale netwerken worden verwerkt en gebruikt, evenals de instelmogelijkheden om hun privacy te beschermen. Als de gebruiker niet wil dat het sociale netwerk de informatie die via Sarenza wordt verzameld, koppelt aan zijn gebruikersaccount voor het sociale netwerk, dient hij de verbinding met het sociale netwerk te verbreken voordat hij de website bekijkt.
Hoe uw rechten uit te oefenen?
U heeft te allen tijde het recht om het gebruik van uw gegevens te bepalen en te controleren, onder voorbehoud van het voldoen aan de voorwaarden:- recht op toegang tot uw gegevens;
- recht op rectificatie;
- recht om bezwaar te maken tegen verwerking op een legitieme reden (behalve bij prospectie, waar u geen reden heeft om te geven)
- recht op verzoek van verwijdering;
- recht op verzoek tot beperkte verwerking;
- recht op overdraagbaarheid van uw gegevens;
- het recht om richtlijnen vast te stellen voor het bewaren, wissen en openbaar maken van uw gegevens na uw overlijden.
U kunt u rechten uitoefenen:
19/23 Allées de l’Europe 92110 Clichy
Wilt u meer weten over de inhoud van deze rechten, neem dan contact met ons op via bovenstaande adressen.
Wij reageren zo snel mogelijk en in ieder geval binnen één maand na ontvangst van uw verzoeken.
In geval van problemen bij het beheer van uw persoonsgegevens heeft u de mogelijkheid om contact op te nemen met de Nationale Commissie voor Informatietechnologie en Vrijheden (CNIL).
- via uw klantaccountt
- per e-mail, vergezeld van uw adresnummer en/of bestelnummer: ZHBvLXNhcmVuemFAc2FyZW56YS5ubA==
- per post vergezeld van voldoende informatie om uw identiteit te rechtvaardigen (e-mail, bestelnummer, klantnummer, adres...) door te schrijven naar:
19/23 Allées de l’Europe 92110 Clichy
Wilt u meer weten over de inhoud van deze rechten, neem dan contact met ons op via bovenstaande adressen.
Wij reageren zo snel mogelijk en in ieder geval binnen één maand na ontvangst van uw verzoeken.
In geval van problemen bij het beheer van uw persoonsgegevens heeft u de mogelijkheid om contact op te nemen met de Nationale Commissie voor Informatietechnologie en Vrijheden (CNIL).