Retourneren en terugbetaling

Hoe retourneer ik een artikel?

Retouren kunnen via de site aangemeld worden:
  • Stap 1: Log in en ga naar het kopje “Mijn bestellingen bekijken”. Dit is terug te vinden onder het kopje “Account”.

  • Stap 2: Selecteer alle producten die je wilt retourneren en/of wilt omruilen door op het vakje links van het plaatje te klikken. Klik vervolgens op “Ruilen/retourneren”.

  • Stap 3: Kies per product of je deze wilt ruilen of dat je liever terugbetaald wordt. Kies vervolgens ook per artikel de reden voor het retourneren. Klik vervolgens op “Doorgaan”.
    LET OP: Indien je een artikel terug wilt sturen om deze van je Klarna-factuur af te laten halen, kan je kiezen voor “Terugbetalingsaanvraag”.

  • Stap 4: Kies een PostNL punt waar je jouw retourpakket terug wilt brengen. Klik bij dit punt op "Kies voor PostNL". Dit is geen bindende keuze – je kan het altijd nog bij een ander PostNL-punt inleveren. Indien je voor een omruiling kiest, zal je hierna een scherm krijgen voor de levermethode van het nieuwe pakketje.

  • Stap 5: Ontvang je retourdocument via het kopje “Download & print het retourdocument”. Print deze vervolgens uit en plak jouw retourdocument over het label op de verzenddoos en lever het pakket in bij het door jou gekozen PostNL afleverpunt. Bij het inleveren van jouw retourpakket zullen zij jou een bon meegeven inclusief datum en trackingnummer. Dit dient als jouw afgiftebewijs.
    Niet in de gelegenheid om te printen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Over hoeveel dagen beschik ik om artikelen te retourneren?

Bij Sarenza beschik je over 30 kalenderdagen om producten te retourneren. De bedenktijd van 30 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. Als je een artikel wilt retourneren, dient dit artikel ongedragen teruggestuurd te worden. Vergeet niet het retourformulier op de site van Sarenza in te vullen voordat je de artikelen terugstuurt. Op deze manier profiteer je van een supersnelle terugbetaling.

Opmerking: Zoals vermeld onder de Algemene Voorwaarden heeft de klant, volgens de wettelijke normen, de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen*. Sarenza geeft haar klanten 30 dagen bedenktijd in plaats van 14 werkdagen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd.

Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?

Op het totaalbedrag van het product wordt een bijdrage in de retourkosten ingehouden tot een maximum van € 2,95.

Wanneer staat het aankoopbedrag weer op mijn rekening?

Sarenza voert de terugbetaling uit na ontvangst en verificatie van de geretourneerde artikelen binnen 14 werkdagen na de datum waarop de klant zijn herroepingsrecht uitoefent. Wij sturen u een bevestigingsmail wanneer de terugbetaling heeft plaatsgevonden. De terugbetaling gebeurt op hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft. Het kan enkele dagen duren (48 tot 72 werkuren) voordat het bedrag daadwerkelijk op uw rekening staat omdat het een internationale overschrijving betreft. Als u met creditcard heeft betaald, vindt u het bedrag terug op het maandoverzicht.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantenservice is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantenservice